بلاهت وقیح
ولایت فقیه یا بلاهت وقیح !
دوشنبه، تیر ۳۱، ۱۳۸۷
غلط می کنی قانون را قبول نداری

آقایانی که در هر مسئله ای با نقل جمله ای از خمینی ، دست خود را در بگیر و ببندها باز می گذارند ، گویا فراموش کرده اند که حافظه ملت قویتر از مسئولین است .
در جهان امروز که تکیه بر خرد جمعی دارد ، باور به توانایی متون قدیم در حل مشکلات روز بیشتر به لطیفه شباهت دارد حتی اگر آنها را با ربط دادن به آسمان و کهکشانها بخواهیم دور از نقد منتقدین قرار دهیم ، دیگر چه رسد به سخنان انسانی عادی که وابسته به شرایط زمانی و جبر روزگار ، نظر خود را بیان نموده . (نوشته ای در همین رابطه )
با همه اینها مسئولین ایران در هر مناقشه ای سعی می کنند تا با تمسک به بیانات رهبر فقید انقلاب ، نظر خود را به دیگران تحمیل نمایند و عجیب تر اینکه گاه نه فقط اساس نظام (قانون اساسی ) ، بلکه حتی خود خمینی هم قربانی چنین زیاده خواهی هایی می شود.

احمدی نژاد که برخلاف قانون اساسی هنوز صلاح نمی داند وزیر اقتصاد مورد نظر خود را به مسجد ( مجلس ) شورای اسلامی معرفی کند ، برای فرار از انتقاد موجه مخالفان ، راه گریزی جز بیت رهبر نیافته و در نامه ای از وی امان نامه طلب نموده . خامنه ای هم با صدور حکم حکومتی ، قانون شکنی رئیس جمهور ( که موظف به اجرای قانون اساسی ست ) را زیر چتر ولی فقیه موجه اعلام کرد
شاید جالب باشد برای کسانی که دم از خط امام و شاگردی خمینی می زنند یادآوری نمائیم که خمینی در مواجهه با قانون گریزی برخی از همین آقایان چنین سخنانی را خطاب به آنها فرموده ! :
نمی‌شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم، غلط می‌کنی قانون را قبول نداری !قانون ترا قبول ندارد.
(صحیفه نور جلد: ‪۱۴‬صفحه‪(۲۴۴
همیشه انحرافات به تدریج در یک رژیم وارد می‌شود و درآخر، رژیمی را ساقط می‌نماید. لازم است همه به طور اکید به مصالح اسلام و مسلمین توجه کنیم و به قوانین، هر چند مخالف نظر و سلیقه شخصی مان باشد احترام بگذاریم.
(صحیفه نور ج 18 صفحه 280

----------

بر همین سیاق ، می توان لطیفه ای از رئیس فدراسیون فوتبال خواند :
کفاشیان در پی لغو دیدار های دوستانه فوتبال از سوی باشگاه چارلتون ( انگلستان ) و تیم ملی مصر ، در نامه ای اعتراض ایران را به فیفا اعلام نمود و تاکید کرد " نامه اي را به رييس فيفا نوشتيم و به بندهاي فيفا اشاره كرديم كه مسائل سياسي و نژادي نبايد در روابط فوتبال كشورها تأثير بگذارد." . جالب ست ، نه ! شاید بد نباشد به آقای کفاشیان یادآوری کنیم سی سال است ایران از حضور در مسابقه ای که نماینده اسرائیل در آن حضور دارد ، خودداری می کنیم .
اگر این کنار کشیدن ها بجهت مسائل سیاسی نیست ، پس چیست ؟
شاهد از غیب می رسد ، معاون آقای کفاشیان دخالت سیاست در فوتبال کشور را بنوعی دیگر مورد تاکید قرار می دهد : " فدراسيون فوتبال ايران با ديدگاهها و اعتقادات مردم و نظام جمهوري اسلا‌مي ايران همراه و همگام است و تحت هيچ شرايطي دست از آرمانها و اهداف بلند خود برنخواهد داشت"

افاضاتی از این دست بسیار است ، بعنوان مثال ، رئیس جمهور در حالیکه سایه تورم ، بیکاری ، قطع آب و برق در پایتخت و...با روئی گشاده و عزمی جزم گفت : می توانیم به سرعت و در زمان کوتاه تری به اقتصاد اول جهان دسترسی پیدا کنیم. !

همه اینها و موارد بسیاری از این دست حکایت از آن دارد که صحنه مدیریت کلان کشور در همه زمینه ها ، بیشتر به میدان سیرکی شباهت پیدا کرده که تمامی عوامل از هر راهی تلاش می کنند مردم جهان را به خنده وادارند ، حتی اگر بهایش جان و مال مردم وطن باشد

Farhad Heyrani فرهاد حیرانی

برچسب‌ها:

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin Donbaleh
جمعه، تیر ۲۱، ۱۳۸۷
سوالات کنکور آینده هم لو رفت
بدنبال درخواست احمدی نژاد در هماهنگ سازی فضای دانشگاه ها با سیاستهای دولت مهرورز ، سازمان سنجش اقدام به طرح مبتکرانه سوالات کنکور نمود تا با انتخاب همراهان و موافقین سیاستهای مهرورزانه دولت از بین متقاضیان، از وقوع حوادث و نارضایتی در محیط دانشگاه جلوگیری نماید (اجرهم عنداله) . بخشی از سوالا ت که با تلاش عوامل تقویم تبعید از واسطه آقای مرتضوی خریداری شده ، جهت اطلاع والدین متقاضیان درج میگردد . لازم به یاد آوری ست در مقدمه این برگه ها قید شده ، داوطلب موظف است حداقل یکی از گزینه ها را انتخاب نموده و تعهد نماید به آن عمل کند .

1. در صورت احضار به دفتر حراست چه خواهید کرد :
ا . گزینه های ویژه خواهران :
الف . به صلاحدید برادر حراستی تن می دهم و سپس خودکشی می کنم (1) .
ب . ما و حراست نداریم ، هم من به اتاقشان میروم و هم کلیه کارمندان حراست می توانند در تمامی ساعات نیمه شب تا طلوع آفتاب به اتاق خواب و تختخواب من و دوستانم وارد شوند (2) .
ج . در حین تن دادن به خواسته های شرعی و غیره مسئولین حراست ، قول میدهم فیلم بردار خبر نکنم (3) .
د . قول می دهم هم تن به خواسته برادران حراستی دهم و هم دوستانش (4) .
و . تعهد می دهم قبل از عمل به مسئولیت شرعی - قانونی خود در قبال درخواست بردران حراستی خود را از طبقه چهارم دفترشان به پائین پرت نکنم (5) .
ز. به همه دستورات و اوامر به معروف عمل می کنم ، فقط استدعا دارم گروهی مهرورزی نکنید ! (4)

اا . گزینه های برادران :
الف . خواهرم را بجای خود به دفتر حراست بفرستم .
ب. مادرم را بجای خود بفرستم .
ج . نامزدم را بجای خود بفرستم .
د . در صورت عدم امکان احراز شرایط فوق ، از شرکت در کنکور انصراف دهم .

سوال 2 :
در زمان تحصیل ، چنانچه به هر دلیلی بازداشت شوید ، در بازداشتگاه چه خواهید کرد :

الف . پس از عمل به مسئولیت قانونی خود در لبیک گوئی به بازپرس مهرورز ، سرم را به جسم سخت بزنم .(6)
ب . پس قبول تمامی اتهامات در مصاحبه تلویزیونی از استکبار جهانی و بویژه امریکا اعلام انزجار کنم و پس از آزادی برای تدریس به همان کشور بروم . فقط تقاضا می کنم ضمن بیان اتهامات ، قضیه را برای من هم شرح دهند که بدانم چه کرده ام (7) .
ج . ضمن هماهنگی نزدیک و برآوردن خواسته های قانونی بازپرس و دوستان ، تعهد میدهم خود را دار بزنم و برای اینکار پاهای خود را جمع کنم تا به زمین نرسند (8) .
د . به دستورات قاضی گوش می دهم و سپس از پنجره دادگاه برای تمرین سقوط آزاد به پائین می پرم (8) .
ه . در حین بازداشت ، برای آلوده نکردن فضای بازداشتگاه ، نفس نمی کشم (9) .
و . برای روشن شدن حقیقت ، کودک سیزده ساله خود را به قاضی و دوستانش می سپارم تا ادب بیاموزد ، آنهم در شهر قزوین (10) .
ز. پس از تخلیه خود و همسرم ، شربت واجبی بنوشم (11) .
ح . تضمین ملکی و جنسی می دهم دعوت بازپرس مهرورز را اجابت ( عملی ) نموده و در بازداشتگاه خودکشی نکنم تا همیشه در دسترس باشم .ضمنا برای حفظ اسرار نظام ، پس از آزادی و رهایی از بازداشتگاه ، خودکشی کنم (12) .
.................
تعداد سوالات بیش از اینهاست اما در شهر اگر کس ست ، یک حرف بس ست !
پی نوشت :
1.دختر دانشجوی دانشگاه ملایر پس از افشای ارتباط غیر اخلاقی با مامور حراست دانشگاه خودکشی کرد . 22 خرداد 1386
2. تجاوز مسئول حراست دانشگاه علامه به دانشجوی دختر و تجاوز مامور حراست در نیمه شب به اتاقهای خصوصی دانشجویان دختر . خبرنامه امیرکبیر 5 آبان 1386
3. معاون ( و مسئول) حراست دانشگاه زنجان در حین ارتباط غیر اخلاقی با یک دانشجوی دختر توسط دانشجویان غافلگیر شد . دانشجویان از تعرض استاد مربوطه فیلم گرفتند . تیرماه 87
4. مهر سال ۸۶ ، یک فرد مسوول در حراست دانشگاه، یک استاد و مسوول آزمایشگاه و یک راننده سرویس دانشگاهی در تبریز، سه دانشجوی دختر را مورد تجاوز قرار داده‌اند . اخبار روز 29 اردیبهشت 1387
5.دختر دانشجوی دانشگاه آزاد لاهیجان خود را از اتاق حراست ، از طبقه چهارم به پائین پرت کرد !تابناک 3 تیرماه 1387
6. زهرا کاظمی در حین بازپرسی ، توسط مرتضوی ، بر اثر برخورد جسم سخت با سرش ، کشته شد .
7. قضیه رامین جهانبگلو
8. خودکشی زن 30 ساله در مجتمع ارشاد ، پس از شنیدن صحبتهای قاضی . بازتاب ، 1 مهرماه 1383
9. قتل ابراهیم لطف الهی در بازداشتگاه سنندج
10. قاضی فلاح ، قاضی اجرای احکام بیجار ، با دوستانش در شهر قزوین ، بصورت گروهی ، به پسربچه سیزده ساله ای تجاوز نمودند . وی مجبور به خودکشی شد ! 18 ژوئن 2008 سرويس خبري دانشجويان پلي تكنيك
11. ماجرای سعید امامی
12. دانشجوی 21 ساله (دختر) اصفهانی رشته پزشکی دانشگاه شهرکرد ، پس از آزادی از بازداشتگاه خودکشی کرد . خبرنامه امیرکبیر 2 تیرماه 1387

Farhad Heyrani فرهاد حیرانی

برچسب‌ها:

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin Donbaleh
یکشنبه، تیر ۱۶، ۱۳۸۷
همصدا برای نابودی سریعتر تالابهای ایران
بحث نابودی تالابهای ایران به جای حساس رسیده ، در واقع با توجه به تجربه سی ساله اخیر با قاطعیت می توان نتیجه گرفت که ، نه ، اول این چند تیتر را بخوانید تا بعد به نتیجه گیری برسیم :

كميسيون زيربنايي دولت با احداث جاده از داخل ! تالا‌ب بين‌المللي انزلي موافقت کرد .

تالابهای ایران در خطر نابودی .
اعتراض به مرگ تدریجی ونیز سبز ایران !
خشك شدن‌٥٠ درصد تالاب بين‌المللي اميركلايه گيلان.

نماينده انزلي: طرح کنارگذر انزلي يک رسوايي عمراني در کشور است .

اراده‌ي سبز رسانه‌اي جهان در سكوت كامل همتايان ايرانی!

برگردیم به تجربه سی ساله : با توجه به اهتمام دولتمردان ایران در رفع هرآنچه مورد علاقه و عشق و وابستگی مردم ایران است ، از جمله زیر آب بردن تدریجی پاسارگاد ، دستگیری دختر دانشجویی که حمایت دانشجویان را در مقابله با استاد روانی و حشری خود ، جلب نموده بود ، دستگیری احمد باطبی تنها بدلیل آنکه عکسی از وی در رسانه ها منتشر و توجه افکار عمومی را جذب کرده بود ، تخریب حسینیه دراویش ،... و خلاصه ایراد اتهامات بدیع به بازداشت شدگان : " عمل شما مورد توجه مردم و رسانه ها قرار گرفته " یا اینکه " چرا گروه های فلان و بهمان از شما حمایت کرده اند ؟!" ، می توان به سادگی نتیجه گرفت با حمایت وبلاگ نویسان از تالابهای ایران ، دولت عزم خود را جزم خواهد کرد تا این وابستگی و دلبستگی ملی را از مردم بگیرد ، شاید خدا جایی در قلب مردم پیدا کند .
از قدیم موعظه و روضه ملاها مبنی بر این بوده تا مومن احساس تنهایی و غم نکند ، یاد خدا نمی افتد .
باید سینه خالی از دلبستگی ها شود تا نور خدا درآن بتابد.
و مردم باید از خدا بترسند ، تا به مسئولینی که جانشین خدا در زمین هستند خرده نگیرند که چرا ظلم وفساد و فحشا و اختلاس نزد علما مباح است و افشایش از سوی خلق حرام.
لذا بدینوسیله و بجهت حمایت از تالابهای ایران ، مخالفت صریح خود را ازبیان حمایت از تالابها ، آثار باستانی و فرهنگی ، نام خلیج فارس ، ... و هرآنچه متعلق به ایران و ایرانی ست اعلام می کنم . (تعداد " از " خیلی شد ، ندید بگیرید ! )

Farhad Heyrani فرهاد حیرانی

برچسب‌ها:

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin Donbaleh
عشق هندوانه ای
دیروز چند تا هندوانه خریدم . دخترم وقتی یکی از آنها را برید با خوشحالی گفت : بابا ببین اینجا نقش یه قلبه !
راست می گفت ، روی پوست داخلی هندوانه نقش یه قلب بود .
گفتم : بخشکی شانس ، اگه عکس صلیب یا اسم خدا یا حداقل نام یکی از ائمه بجایش حک می شد ، نان ما در روغن بود !
دخترم با تعجب پرسید : منظورت چیه ؟
گفتم : ببین اگه عکس صلیب بود ، می فروختیم به کلیسا و اگه نقش خدا یا اسم پیغمبر بود ، می دادیم به سفارت ایران در برلین و کلی کاسب می شدیم ، اما حالا که شکل یه قلبه باید فقط به شانسمون لعنت بفرستیم .
گفت : یعنی حالا نمیتونی بدیش به سفارت ؟
گفتم : کجای کاری بابا ، " دهانت را می بویند ، مبادا گفته باشی دوستت دارم " ، باید در ایران باشی تا ببینی حتی تو پستو و پشت درهای بسته را می گردند تا ردی از آثار عشق پیدا کنند ، آخه در ایران عشق جرمه و بجاش تا بخوای وفور هوس ، تعرض و تجاوزه که این هم فقط در اختیار کسانی ست که مامور حکومت باشند ، مثلا کارمند حراست یا سردار پلیس یااینکه لباسشون با مردم عادی فرق کنه مثل آخوند ها که " ازمابهتران " هستند . میتونند بخورند حتی اگه مال مردم باشه و مال خودشون نباشه ، میتونند بکشند حتی اگه طرف مرغ نباشه و آدم بی گناه باشه ، می تونند بکنند حتی اگه زن دیگری باشه . خلاصه روزگارعجیبی ست نازنین !
می خورند و میبرند و میزنند و می کشند ، اما وا ویلا اگه کسی حرفشو بزنه ، پس فعلا هندوانه را بخور و لام تا کام حرف نزن !

عکس ها را ببینید و به شانس من لعنت فرستید :

Farhad Heyrani فرهاد حیرانی

برچسب‌ها:

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin Donbaleh
جمعه، تیر ۱۴، ۱۳۸۷
چرا عاقل کند کاری که ...
سردار محمد علی جعفری ، فرمانده سپاه پاسداران هدف از تشکیل 31 سپاه استانی را تمرکز زدائی و توسعه اختیارات سپاه های استانی اعلام نموده و در همین راستا و نیز تشکیل 600 گردان امام حسین ( که همیشه نامش مترادف با شهادت ست ) را تا پایان سال 87 در دستور کار قرار داده است.
بیان ساده تر از جملات بالا این ست که مسئولین کشور با قطعی شدن حمله نظامی به ایران و اطمینان از اینکه تهران با اعلام جنگ ، بواسطه اشغال و کشته ( یا دستگیر شدن رهبران ) تسلط خود را بر کشور از دست خواهد داد ، تلاش می کنند تا با ایجاد جنگ فرسایشی و ایجاد شرایط و انگیزه لازم برای مقاومت در استانها ، از اشغال تمامی کشور بدست متجاوزین ، جلوگیری نمایند .
در اینکه به فرض ایجاد چنین شرایطی که در ذهن مسئولین است ،یعنی با از بین رفتن تمامیت ارضی وعدم توان دولت در کنترل و حفظ یکپارچگی کشور ، چگونه می توان امید به مقاومت از سوی اعضای سپاه در شهرستانها بست ، آنهم در شرایطی که مطمئنا مردم همان شهرها از تصمیماتی که منجر به جنگ و نابودی کشور شده ، عصبی و ناراضی خواهند بود .
از سوئی مسئولین با بیاناتی که بیشتر به لطیفه شباهت دارد دم از قدرت پاسخگویی ایران در کمتر از یک ثانیه وایجاد ضربات مهلک بر پیکر دشمنان زده و سربازان متجاوز را از کوسه های خلیج فارس و قبور آماده می ترسانند ، و از سوی دیگر با ارسال نامه و بیان نظراتی متفاوت ( مانند نامه ولایتی ) شرایط را برای نوشیدن جام زهری جدید آماده می کنند .
دکتر ولایتی ، مشاور مقام رهبری ، در نامه ارسالی خود به روزنامه های خارج ، سعی نموده تا به نوعی اعلام نماید در صورت نیاز به تصمیمات " راهبردی !" ، رهبر حکومت اسلامی راسا حرف آخر را خواهد زد ، به تعبیری دیگر ، ایشان اعلام کرده ، هرچه تاکنون مقامات مسئول ایرانی گفته اند ، می تواند با یک جمله " آقا " پوچ شود و به هوا رود .
خامنه ای با قربانی کردن ابزارهای حکومت ( مانند رئیس جمهور ) در واپسین دقایق (به شرط آنکه این فرصت در اختیارش قرار گیرد ) سعی خواهد کرد تا کیان حکومتش را حفظ نماید .
میدان سیاست ایران به میدان مسابقه ارابه رانی دوران روم باستان شبیه شده که هر مبارزی تلاش می کند تا با ایجاد نقص و وقفه و حتی قربانی کردن رقیبش ، خود را زودتر به خط پایان برساند .
باند مصباحیون با رو کردن ورق های آخرین خود ( از جمله افشاگری پالیزدار که طرد روحانیت مسلط بر جامعه را بدنبال دارد و ایراد اتهامات فراوان به خاتمی ، مخدوش کردن چهره رفسنجانی و ... ) می کوشد تا با حفظ سلطه فعلی و بدست گرفتن قدرت بیشتر ، ضمن رویارویی با دشمنان ( کفار ) زمینه را برای ظهور امام غائب مهیا سازد . باوری که به صرف رسوب خرافات خشکیده در مغز آقایان ، مطمئنا به جنگ و نابودی ایران خواهد انجامید .
سخن آخر اینکه : تشکیل 31 سپاه استانی را جدی بگیریم ، سپاه برای حفاظت از انقلاب اسلامی در قبال مهاجمین بوجود آمده . صرف ایجاد چنین تشکیلاتی در استانها به معنی قبول حمله و نابودی مراکز حساس اقتصادی ، نظامی و تصمیم گیری ست و متاسفانه آنچه در سناریو به هیچ انگاشته شده ، جان مردم است .
آقایان خود را مهیا نموده اند تا چنانچه مورد تهاجم واقع شدند ، بتوانند به سوراخ های امن پناه برند و با ادامه جنگ از سوی بدنه سپاه در شهرها امیدوار باشند امام غائب ظهور نماید و مدیریت جهان را بدست توانمند ! اینان سپارد .
سوالی که هیچ مسئولی بفکر پاسخ نیست این است که به فرض قبول اعتقادات شما ، امام غائب چرا حالا ظهور نمی کند تا از کشته شدن جمعیت کثیری از شیعیانش جلوگیری نماید ؟

Farhad Heyrani فرهاد حیرانی

برچسب‌ها:

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin Donbaleh
Free counter and web stats