بلاهت وقیح
ولایت فقیه یا بلاهت وقیح !
دوشنبه، تیر ۳۱، ۱۳۸۷
غلط می کنی قانون را قبول نداری

آقایانی که در هر مسئله ای با نقل جمله ای از خمینی ، دست خود را در بگیر و ببندها باز می گذارند ، گویا فراموش کرده اند که حافظه ملت قویتر از مسئولین است .
در جهان امروز که تکیه بر خرد جمعی دارد ، باور به توانایی متون قدیم در حل مشکلات روز بیشتر به لطیفه شباهت دارد حتی اگر آنها را با ربط دادن به آسمان و کهکشانها بخواهیم دور از نقد منتقدین قرار دهیم ، دیگر چه رسد به سخنان انسانی عادی که وابسته به شرایط زمانی و جبر روزگار ، نظر خود را بیان نموده . (نوشته ای در همین رابطه )
با همه اینها مسئولین ایران در هر مناقشه ای سعی می کنند تا با تمسک به بیانات رهبر فقید انقلاب ، نظر خود را به دیگران تحمیل نمایند و عجیب تر اینکه گاه نه فقط اساس نظام (قانون اساسی ) ، بلکه حتی خود خمینی هم قربانی چنین زیاده خواهی هایی می شود.

احمدی نژاد که برخلاف قانون اساسی هنوز صلاح نمی داند وزیر اقتصاد مورد نظر خود را به مسجد ( مجلس ) شورای اسلامی معرفی کند ، برای فرار از انتقاد موجه مخالفان ، راه گریزی جز بیت رهبر نیافته و در نامه ای از وی امان نامه طلب نموده . خامنه ای هم با صدور حکم حکومتی ، قانون شکنی رئیس جمهور ( که موظف به اجرای قانون اساسی ست ) را زیر چتر ولی فقیه موجه اعلام کرد
شاید جالب باشد برای کسانی که دم از خط امام و شاگردی خمینی می زنند یادآوری نمائیم که خمینی در مواجهه با قانون گریزی برخی از همین آقایان چنین سخنانی را خطاب به آنها فرموده ! :
نمی‌شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم، غلط می‌کنی قانون را قبول نداری !قانون ترا قبول ندارد.
(صحیفه نور جلد: ‪۱۴‬صفحه‪(۲۴۴
همیشه انحرافات به تدریج در یک رژیم وارد می‌شود و درآخر، رژیمی را ساقط می‌نماید. لازم است همه به طور اکید به مصالح اسلام و مسلمین توجه کنیم و به قوانین، هر چند مخالف نظر و سلیقه شخصی مان باشد احترام بگذاریم.
(صحیفه نور ج 18 صفحه 280

----------

بر همین سیاق ، می توان لطیفه ای از رئیس فدراسیون فوتبال خواند :
کفاشیان در پی لغو دیدار های دوستانه فوتبال از سوی باشگاه چارلتون ( انگلستان ) و تیم ملی مصر ، در نامه ای اعتراض ایران را به فیفا اعلام نمود و تاکید کرد " نامه اي را به رييس فيفا نوشتيم و به بندهاي فيفا اشاره كرديم كه مسائل سياسي و نژادي نبايد در روابط فوتبال كشورها تأثير بگذارد." . جالب ست ، نه ! شاید بد نباشد به آقای کفاشیان یادآوری کنیم سی سال است ایران از حضور در مسابقه ای که نماینده اسرائیل در آن حضور دارد ، خودداری می کنیم .
اگر این کنار کشیدن ها بجهت مسائل سیاسی نیست ، پس چیست ؟
شاهد از غیب می رسد ، معاون آقای کفاشیان دخالت سیاست در فوتبال کشور را بنوعی دیگر مورد تاکید قرار می دهد : " فدراسيون فوتبال ايران با ديدگاهها و اعتقادات مردم و نظام جمهوري اسلا‌مي ايران همراه و همگام است و تحت هيچ شرايطي دست از آرمانها و اهداف بلند خود برنخواهد داشت"

افاضاتی از این دست بسیار است ، بعنوان مثال ، رئیس جمهور در حالیکه سایه تورم ، بیکاری ، قطع آب و برق در پایتخت و...با روئی گشاده و عزمی جزم گفت : می توانیم به سرعت و در زمان کوتاه تری به اقتصاد اول جهان دسترسی پیدا کنیم. !

همه اینها و موارد بسیاری از این دست حکایت از آن دارد که صحنه مدیریت کلان کشور در همه زمینه ها ، بیشتر به میدان سیرکی شباهت پیدا کرده که تمامی عوامل از هر راهی تلاش می کنند مردم جهان را به خنده وادارند ، حتی اگر بهایش جان و مال مردم وطن باشد

Farhad Heyrani فرهاد حیرانی

برچسب‌ها:

1 Comments:
Anonymous ناشناس said...
salam aghay heyrani

l man chand rooz pish sohbathay shoma ra az radio israil shanidam va adress weblocketan ra dadid man ham har rooz an ran mikhanam besyar jaleb ast man ham dar alaman hastam va hamrah shoharam va 2 dokhtaram 3 sale ke inja hastim man ham yk weblock daram ke mikham agar mitounid be man ham komak konid mamnoun misham adress weblockam in ast royapanahi.blogfa.com

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin Donbaleh
Free counter and web stats